julen är snart här men först 3:e advent

hallihallå , idag är det söndag och för engåns skull är det inte en söndag då jag måste göra läxor ;) igår var det jätte trevligt på festen. mammas kusins syster har 5 grekiska barn som håller på att lära sig svenska i skolan. och den minsta är bara 4,5 månader och han var ursöt och jätte lugn skrek nästan aldrig. men däremot spydde han två gånger när jag höll honom :p men vad ska man säga det är småbarn. sen den näst äldsta Melanie hon är jätte gullig och snäll hon är 12 år henne försökte jag prata lite svenska med och hon fattade mycket :) det blev julbord till mat och efterrätt lite allt möjligt som kladdkaka,fruktårta,godis :) senare på kvällen gick jag mamma,vanda, melanie och hundarna ut på promenad. det var rätt så mörkt ute och vi gick en bit sen så såg vi ett gäng några meter bort , vanda sa att vi inte skulle gå där för man vet aldrig med dom det var såna här rågsved gäng, så vi gick upp för en trappa tillbaks och då kom det en kille (rakad , huva och rökte) inget fel med det men han tittade på mig och melanie som var lite läskigt men han såg ju att mamma och vanda var med så han gick iväg. det blev ingen färgning igår för vi hann inte köpa färg , men det ska jag göra snart. idag är det 3:e advent så mysigt så , nu är det bara 10 dagar kvar till jul , jag känner nästan lukten :) men nu ska jag klä på mig och åka och köpa färg, vi hörs senare , pussss


kolla den här bilden sån här jul vill väl alla ha :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0