söndag kväll


hejsan hejsan !
för ungefär två timmar sen kom vi hem från dalarna , det hade kommit snö dit så det var ca 30 cm hög snö. så man blev lite kall om fötterna. när vi kom dit var det jätte kallt i huset man ville bara sätta på sig en varm päls :P men vi värmde upp huset på ett par timmar och så drack vi te och åt mackor. senare vid 10 kom Anchelee ,Thomas och lilla sara fram. och då åkte jag och pappa över med båten och hämtade upp dom och stärnhimmlen var så fin man kunde se alla stjärntecken :) på lördagen vaknade jag tidigt för anchelee och sara hade gått upp och thomas att gått upp vid fem och huggit massor med ved. det var jätte vackert ute med solen. vi gick sen också upp och åt frukost sen fällde pappa och thomas ner en torrtall så vi kunde få ved. jag och emma och ute med pappas gamla kanot men vi kom inte så lång för det var is , men vi kom igenom halva sen blev det för jobbigt att hacka sig igenom isen så då vände vi :P .det var kramsnö ute så jag och emma byggde en snölyckta som blev jättefin sen på kvällen tände vi den och det blev jätte mysigt. pappa och thomas gjorde upp en eld i en rishög som dom sen fyllde på med ett gammalt tält från 1970 och en massa andra saker. det blev en stor brasa men thomas fick inte nog så han tog och hämtade midsommarkransen som han satte i elden så det blev "korsbränning uppe i dalarna" :D sen blev det för kallt ute så vi gick in och pappa och thomas mötte mig och emma i TP men såklart vann vi med lite hjälp hihi ;)
idag var det inte så mycket vi packade bara allt och sen så åkte vi iväg tillbaks till Stockholm :D och jag måste bara säga att det finns inget underbarare än stockholm ! nu måste jag göra läxor och fixa lite ordning , tråkigt att lovet är över men men man måste ju också komma tillbaka till verkligheten någon gång :P vi hörs i morgon.
puss


jag sitter framför brasan med glögg på fredagen






morgon på lördag






korsbränning med djävulen i elden



och så var det frukost på lördagen (på bild thomas , anchelee och lilla sara)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0